Om åtkomst till e-resurser inte fungerar kan det bero på olika saker. Här kan du se de vanligaste felen och lösningarna.
Börja med att kontrollera att du har utgått från bibliotekets webbplats www.hh.se/bibliotek . Sök därifrån fram önskad e-resurs via bibliotekets söktjänst OneSearch, någon av databaserna eller tidskrifterna och logga in via inloggningsrutan (Ezproxy at Halmstad University) med ditt student- eller personalkonto. Om du söker efter databasen eller artikeln via en sökmotor (till exempel Google) och sedan följer aktuell länk fungerar sällan åtkomst.
Om du har klickat på ”Logga in” i OneSearch eller på ”Ditt bibliotekskonto” från bibliotekets startsida ser du dina lån och reservationer och kan göra beställningar. Det räcker inte för att få åtkomst till e-resurser. För mer information se sidan Hur fungerar åtkomst i denna guide.
Kontrollera att du har stavat ditt användarnamn och lösenord rätt och att CapsLock inte är på. Ditt användarnamn ska inte innehålla student.hh.se eller @hh.se.
Klicka på ”Forgot password” om du har glömt ditt lösenord via inloggningsrutan (Ezproxy at Halmstad University).
Om detta inte fungerar, kontakta Högskolans IT-avdelning via helpdesk@hh.se för hjälp med ditt student- eller personalkonto.
Om du har klickat på ”HH-loggan - Check Local Full Text” från en databas och kommer till e-resursens sida hos biblioteket (OneSearch) och ser meddelandet: ”Logga in för att beställa.”
Kontrollera att du är uppkopplad mot Eduroam från Högskolan i Halmstad och inte Eduroam från ett annat universitet eller högskola.
Om inget av detta fungerar ber vi dig att mejla biblioteket på biblioteket@hh.se så att vi kan undersöka vad felet beror på. Inkludera gärna svar på dessa frågor: